torsdag den 1. april 2010

Dagens udbytte

Kæresten har nu også endelig fået ferie. Hun skulle desværre arbejde lidt længere end jeg skulle, men nu er alt jo godt. Og hvor ER det skønt med nogle fridage!

Vi måtte da lige et smut i byen og kiggelure lidt, men der var bare så meget turisttraffik. Påsken er jo en dejlig tid for cityrejser og jeg skal da lige love for at der var et mylder.
Vi fik da det vi skulle og så ville vi da lige et smut på cafe for at få en lækker kop kaffe, men det måtte vi opgive og nøjes med duften - der var propfyldt.
Men så fik vi de her lækre sager med hjem, så det var vist ikke så slemt alligevel :-)


Og jeg fik lige endnu en ting med hjem. Den sprang lige i øjet på mig og derefter i favnen :-)
Har aldrig hørt noget om ham forfatteren før, har aldrig hørt noget om bogen, men den er på Spiegels bestsellerliste og så kan det ikke være helt galt da. 
Og sådan en lille krimi kan jo da i hvert fald ikke skade...
Kender i den? Og hvis ja, hvad syns i om den?
Jeg glæder mig hvert fald til at komme i gang med den!


12 kommentarer:

Mig sagde ...

Hejjjjjjjj

Blir altså nødt til at vide hvad den der kage til venstre er for en ??

Hyggehygge rigtig god weekend
Marianne

Berliner brosten sagde ...

Kagen til venstre er noget med stikkelsbær-marengs...
Det var ikke lige min smag. Jeg elsker ellers marengs, men det var meget klistret. Den lidt syrlige smag var ellers ret spændende...

Mig sagde ...

Okay.. kender jeg slet ikke !!!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Gitte ! Mums for dejlige kager.....kender ikke forfatteren og bogen..har dog hørt navnet.....normalt læser jeg ikke ret meget skønlitteratur...men på påskebesøg igår slog jeg op i et katalog for en bogklub og faldt her over et længere indlæg om en dansk forfatter...Jakob Ejersbo som har skrevet en trilogi om Afrika...og den fik jeg pludselig meget lyst til at læse.....sådan kan jeg godt få det med skønlitteratur, men der går år imellem...jeg læser mest faglitteratur men det er en dejlig fornemmelse at have lyst til at læse en sådan mere almindelig bog..en fortælling for det er så dejligt at være grebet af læsningen og bringe bogen med sig, hvor end man går....men jeg er ikke så god til at læse skønlitteratur...så jeg vil prøve at få fat i den Jakob Ejersbo roman(er)...og rigtig god læsning til dig med bogen....i det hele taget er læsning en dejlig ting uanset hvad man læser....og hav en god dag....

Annettes space sagde ...

Jeg fik kvalme, krampe i tæerne, åndenød, hysterisk angst og tudeture under læsningen af den bog, som jo på dansk heder Kvinden i buret.......
Jeg læste den på 1½ døgn og har ikke læste andet end Jussi's bøger siden. God fornøjelse. :-))
Ps få kæresten til at servere for dig undervejs....det er godt hun har ferie :-))

KirstenK sagde ...

Ser lækre ud der kager der. Jeg kender ikke jussi Adler Olsen, men kender mange der er rigtig glade for at læse hans bøger. Jeg vil nu hellere anbefale Ejersbos Afrika-trilogi, som Anita omtaler i sin kommentar, men de er selvfølgelig ikke krimi...god påske til jer!

Zette sagde ...

Jeg kender heller ikke bogen - men jeg er jo også håbløst bagud. Nu har jeg dog fået læst Stieg Larson trilogien - bedre sent end aldrig.

En kage er altid godt - eller det var den marengs jo så ikke, men der kan nok skaffes en anden, en anden gang!

NB: og hvor syret er det lige, at mit bekræftelsesord til denne kommentar er Judas? Og så på Langfredag. Hmmm

Tina Liel sagde ...

Hvor skønt at foråret er nået Berlin! Dejligt at se folk sidde udenfor på cafeerne. Kan lige forestille mig hvor mange turister der er her i Påsken. God Påske. KNUS♥

Berliner brosten sagde ...

@Anita
Ja, læsning er en fantastisk ting. Man burde bare have noget mere tid til det :-)
Lyder spændende med den der Afrika-trilogi...personligt er jeg i øjeblikket dog mere til krimier. Når jeg ikke lige læser i mine fotobøger for at blive klogere :-)

@Annette
Det lyder dælme da godt og meget lovende! Uha, jeg glæder mig! Har desværre ikke lige rigtig haft tid til at starte med en endnu...

@KirstenK
Tak for det. Jeg er ret spændt på ham - er ret benovet over at den bog er så langt oppe på listen hernede, så der må da være et elelr andet med den...

@Zette
Jeg syns faktisk at de der bekræftelsesord tit er ret skøre eller passende på den ene eller anden måde.
Hvad syns du så om Larsson trilogien? Vi lovede da ikke for meget, oder?

@Tina
Desværre har påskevejret ikke været for smart siden. Det kan da blot blive bedre, men det gør det vel også :-)

Zette sagde ...

Berliner: Det var dejlig trilogi. første del var bedst - eller mest skræmmende i hvert fald. Men absolut fascinerende, så jeg har buret mig en del inde i min egen verden indtil jeg var igennem alle tre

Sebastian sagde ...

Har kun læst den ene af Adler Olsen, og har det på samme måde som Anette, at den var uhyggelig; men god.


God fornøjelse med den,

Anonym sagde ...

Hej Berliner Brosten.
Faldt lige over din blok og så du vil give dig i kast med Adler, til det vil jeg bare sige:
Jussi Adler er en forfatter der er værd at kaste sig over hvis man holder af krimi! Kvinden i Buret og Fasanjægerne kan klart anbefales, ligeledes Alfabethuset.
Hvis genren fanger vil jeg anbefale Jo Nesbø og hans bøger om Harry Hole, når man først har overstået den første, så er man fanget!!
God fornøjelse.