søndag den 22. marts 2009

Sådan kan det gå...

Som jeg har fortalt før, så har vi et kæmpe p-plads problem her i kvarteret. Vi har selv ikke nogen fast p-plads, men må bare tage, hvad der kommer. Tit betyder det at køre runde efter runde i smalle gader sammen med ca. 10 andre søgende. Rekorden ligger ved knap 45 minutters søgning! Det er noget der mørbanker og derefter er man altså parat til at begå en eller anden forbrydelse! Der findes et par timer på dagen, hvor man straks finder en p-plads, men ellers handler det om held. Kvarteret er noget så hipt i øjeblikket og det har noget med de moderate priser at gøre. Her findes ikke mange sådan rigtig noble steder, men derimod virkelig noget for enhver smag. Det holder vel op igen på et eller andet tidspunkt, men det er lidt trættende i længden. Om aftenen kommer folk fra andre bydele hertil for at drikke deres cocktails og spise deres mad. Lørdag og søndag formiddag/middag kommer de pga. brunch.
I formiddags var vi i badmintonhallen og væk i godt en time. Da vi kom tilbage var det middagstid og selv dem der sover meget længe, var nu kommet ud af hullerne. Derfor måtte vi også ud på et par runder og fandt endelig en p-plads i nabogaden. I vores gade stod der en politbil og da vi så slentrede hen til vores hus, fandt vi også ud af hvorfor. I samme øjeblik kom der nemlig en kranbil kørende. På vores gadeafsnit findes der en måske fire udkørsler fra huse, hvor man ikke må parkere, men tit er fortvivlelsen (eller er det noget andet?) så stor, at folk parkerer der alligevel. Men idag gik det alligevel galt for en eller anden. Jeg ville gerne have set hans fjæs, når han kom hen til bilen, der desværre ikke stod der mere!
Og ja, jeg ved godt, at skadefryd er en grum ting, men i dette tilfælde kunne jeg altså ikke undertrykke den sådan helt 100 %.


Auf wiedersehen! ;-)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

HA! Så kan de lære det!
pfffft... at blokere andre folks udkørsler

Jeg er gerne skadefro sammen med dig!!

Pernille på 1. sagde ...

Ja nu skulle jeg jo lige ind og kigge ved dig :) jeg elsker din header :) Hehe jeg ville gerne have set dem i ansigtet da de skulle hente deres bil.

Man må gerne være lidt skadefro !

Fifi sagde ...

Kender ganske glimrende P-problemerne. Det kan være ret træls, når man kommer til området sent på dagen, og skal finde en P-plads. Men ca. 15 min er nu det meste jeg har kørt rundt..7..9..13.. og som regel tager det kun få minutter.

Når først P-pladsen er fundet, bliver bilen sjældent flyttet. Så bliver cyklen fundet frem fra kælderen. Har stor fornøjelse af at cykle rundt i byen. Det bliver tit til rigtig mange km hver dag, med hunden i cykelkurven!!!

Har forøvrigt selv prøvet at få bilen fjernet. Det skete natten til 1. maj sidste år. Det var både dyrt og træls. Kom sent om aftenen, og troede ikke mine egne øjne, da jeg næste morgen skulle bruge bilen. Konen ville i Ikea. Hele gaden var ryddet for biler. Gaden var bare helt tom og ingen bil!!! Måske findes der alligevel en gud tænkte jeg!

Men hvor var bilen?? Fandt hurtigt ud af at ringe...var det 110?? Her fik jeg en dame i røret, der ville have et bilnummer...Bilen var jo "hugget", så det anede jeg jo ikke, men efter nogen parlementeren, kunne hun oplyse, at den var fjernet af Politiet, og jeg kunne gå hen i Wedekindstr., så kunne jeg få at vide hvor bilen var!!!

Forøvrigt lignede Politistationen et eller andet der var løgn. Der var ikke ofret en euro på den, siden ca. 1950. Lignede noget der var hevet ud af en film. Das leben der anderen??? Der er jo "skudt" en del scener til filmen der, ud for nr 19 - 21, samt slutscenen i Karl Max boghandlen.

Politiet fortalte efterfølgende, da jeg brokkede mig voldsomt over at skulle betale ca. 1250 kr, at de havde fjernet 80 biler i området den morgen, og jeg bare skulle være glad, fordi de formodenligt begyndte at slås som "vansinnige" i gaderne løbet af dagen/aftenen!! Det skete nu ikke. Der må være penge i det??

Aftenen forløb ganske roligt, og det var iøvrigt ganske underholdende, at iagttage de mange punkere danse rundt til Raggae musik. De var ganske flotte, alt i medens de højlydt gav udtryk for alle de skrækkelige ting, der ville ske, hvis Neonazisterne kom ind i området.

Fik senere øje på, at der var stillet små P-forbudsskilte op på nogle gamle fælge rundt i gaden. Dem havde jeg ikke set i mørket.

Bilen var flyttet ca 300m og stod parkeret på Boxhagener str. Næste gang finder jeg den selv.

Tror de bruger sidegaderne til Boxi, som bufferzoner, når der er "gang i gaden". Der var Politibiler overalt. Har aldrig set så mange på en gang.

Jeg var jo bare heldig at få gadens sidste P-plads den aften!!! Dermed blev jeg en oplevelse rigere, og økonomisk en anelse fattigere, men ganske underholdende var det.

Forøvrigt læser jeg din Blog med jævne mellemrum med stor fornøjelse. Kender jo de fleste af de ting du skriver om. Også dit arbejde mennesker og stemmeproblemer. Lever af at "snakke" og har forøvrigt også været Rockmusiker i temmeligt mange år. Det kan være hårdt ved stemmen.

Glæder mig til at komme til Boxi igen i påsken.
Vær hilset....

Zette sagde ...

Hmmm, Berliner, der sker ting og sager i din by, som ikke lige sker hos os i Fredby :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lidt skadefro har man vel lov at vaere. :)
Ellers endnu en grund til at bo i en by hvor man ikke har behov for at have en bil. Jeg har simpelthen ingen taalmodighed til at skulle parkere i London. Kan man finde en plads, koster den naesten mere end bilen er vaerd. :(

Vibeke sagde ...

Kære Gitte
Ja, - jeg havde nu nok også været lidt skadefro, - selv om jeg ikke så gerne vil indrømme det:)
Det er da noget bras med det parkeringshaløj, så kan jeg da bedre forstå, at du tidligere har givet udtryk for, at du gerne ville have en garage, det er jo næsten umuligt uden!
Er der ikke nogen mulighed for det??
Knus fra
Vibeke

Rimkogeren sagde ...

Din herlige og underholdende beretning mindede mig om et af mine rimerier, værsgo’:

”Her kan du se, her er en parkeringsplads!”
erklærede stolt den gode hr. Mads.
Men for at sige det kunne konen sig ikke dy:
”Ja, men det er bare trist, det er i den gale by!”

Jeg ved ikke om denne fidus er anvendelig i dag. For mange år siden havde ambassadernes biler et hvidt skilt CD, Corps Diplomatie. Disse biler var fredehellige, ingen form for bøder!
På et tidspunkt undrede ordensmagten sig over at det diplomatiske korps i København var i hurtig vækst. Samtidig glædede en nystartet forening sig over et hastigt voksende medlemstal! Den kaldte sig noget i retning af Cyper de vin Diplomatie. Medlemmerne fik udleveret et hvidt skilt med bogstaverne CD…..
Jeg sidder og tænker på: Det er sikkert halvdyrt at få lavet sådan et skilt, men mon ikke den udgift hurtigt er tjent ind!

Berliner brosten sagde ...

@Vita
Nemlig ja! Jeg ved da heller ikke, hvad det ligner! ;-)

@Pernille på 1.
Jamen også velkommen ;-)
Ja lidt skadefro må man vel være ind imellem. Det var i hvert fald svært at lade være. Billedet i min header er et af de flotter grafittibilleder der er at finde her i kvarteret...

@Fifi
Velkommen til og tak for din lange kommentar.Jeg kan høre at du kender problematikken godt...Har du boet i Berlin da?
Jeg har nu aldrig hørt om, at politiet flytter biler til 1. maj, men vi har tit overvejet selv at stille den udenfor skudlinien - for der er godt nok gang i den denne aften. I år går der formodentlig også grat i det - når jeg tænker på den sidste demo vi havde her i kvarteret. Måske vi bare skulle tage på udflugt ;-)

@Zette
Jo, men din by har jo så andre attraktioner, oder? Vi kan jo blot diske op med sådan en omgang proll-kram.

@Tina - omme i London
Jamen p-pladserne her hvor vi bor er da gratis. Der er bare tit ingen ;-) I store områder af byen kan man også godt komme af med nogle mønter for at parkere, huha. Alligevel ville jeg helst ikke undvære bilen...

@Vibeke
Ja, det er sgu noget bras og nej, der er overhovedet ingen mulighed for garage eller i det mindste da en lillebitte p-plads. Desværre. Så vi bliver nødt til at leve med det og så bare lige jamre lidt engang imellem ;-)

@Rimkogeren
Velkommen til og tak for dit rim. Det var fint - jeg kan lige se det for mig ;-)
Jamen problemet her er jo ikke bøderne, men pladserne. Selv diplomatbilerne ville have problemer med at finde p-pladser her på de nævnte tidspunkter. Men de tør måske stille sig alle de ulovlige steder så? Så er det jo en overvejelse værd alligevel ;-)

Fifi sagde ...

Halløj igen.
Seumestr. har jeg oplevet et par gange, har været helt ryddet for biler i forbindelse med demonstrationer på Boxi. Det var også her jeg parkerede bilen den dag.

Nej, jeg har aldrig været fastboende berliner, men har en lejlighed i Knorrpromenade, som jeg beboer vel ca. 3 mdr om året.
Det "lugter" jo lidt af Berlin, når jeg af og til læser din Blog.
Nu vil jeg på arbejde...Hej

Berliner brosten sagde ...

@Fifi
nå okay, jamen med 3 måneder er du jo nærmest halvberliner ;-)