torsdag den 26. marts 2009

There is a dogshit...foran min dør!

Lad os lige holde en pause fra stemmetræningen, selvom jeg da var afsted idag igen, men jeg vil da nødigt til at kede nogen ;-)

Nej, da, lad mig da hellere lige fortælle om en "sjov" oplevelse fra dagligdagens Berlin. Her i kvarteret skal man simpelthen vænne sig til at kigge nedad, når man går rundt - ellers risikerer man altså at træde i noget blødt og stinkende og især om sommeren er det helt klart en fordel, at trække vejret igennem munden! Jeg flyttede til Berlin sommer/efterår 2006 og siden dengang har jeg trådt i hundelort 3 gange, den ene gang fandeme med begge fødder! Fyffer pyffer siger jeg bare og det er altså den milde udgave!
Der findes SÅ mange hundeejere her i byen og jeg er virkelig en dyreven, men når man både her og der ser og lugter de her bunker lort, så er det svært at sige "iiiiih og åååååh så sød, hva!" Jeg ved godt, at det slet slet ikke er hundenes skyld, men deres fu..... ejeres skyld.
Man ser måske, hvis man er gruelig heldig, én ud af 10 hundeejere samle dyrets efterladenskaber op. For de fleste er fortovene desværre skidegode skidepladser!

Idag, da vi kom fra job, var der bare lort her og der og alle vegne foran vores dør. Det må godt nok have været noget af en kæmpesvend, hold da lige op...og stakkels det menneske, der var den første til at vade i den! Vedkommende havde så smurt resterne rundt om på fliserne, armen, for dutten da - det var bare så lækkert!
Senere, da jeg skulle til Stemmetræning, hang der en sådan fin seddel i døren:


Mon ikke brevet her stammer fra ulykkesfuglen?

Ps: Undskyld det væmmelige tema, men det var jo lige lidt oplagt. Håber da ikke, at i lige har spist eller noget? ;-)

3 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Hold fast hvor er det en morsom historie. Der er altså ikke noget mere klamt end at træde i sådan en Børge. Jeg kan ikke forstå at folk lader deres hunde besørge og så ikke tager det op i en pose.
Her i Odense er folk heller ikke lige flinke til det, nogle gange er det som om at de lige kigger rundt for at se om der er nogen der har set det, og en to vupti så er de videre.
Ha en god weekend

Zette sagde ...

Jeg overvejer at droppe de små røgede ølpølser i aften - ellers nys indkøbt hos den gode slagter, og plejer at gøre sig glimrende til en velskænket HefeW. Nå, det er nok for små til rigtigt at vække minder.
God weekend. Og jeg vil altså godt høre mere om Fru B.

Berliner brosten sagde ...

@Pernille
Ja netop sådan ser det også ud her. Jeg har tit betragtet det oppe fra balkonen. Man burde egentlig smide et eller andet varmt og blødt efter vedkommende ;-)

@Zette
Hvad blev det til med dine ølpølser - Mon ikke de vandt? Det håber jeg da! Ellers må jeg da finde på et eller andet der kan gøre skaden go igen!