tirsdag den 20. oktober 2009

Bræk i Berlin, men ellers skøn feriestart...

Her i morges tog vi det ganske stille og roligt. Vi havde aftalt at pakke og spise hyggelig morgenmad, kæle med kattene og så ellers køre roligt afsted mod nord til vores hotel.

Det hele kom til at vare lidt længere end planlagt! På et tidspunkt var jeg lige inde på arbejdsværelset for at samle nogle ting sammen og så var det jo lige, at jeg kom til at kigge på sofaen - dvs på gulvet. Og så vandrede mit blik bare opad i slow motion, imens mit skrig "Oh neeeeeeiiiiiiin" steg i styrke. Den lille Schweinebacke af en hunkat havde brækket sig oppe fra den højeste reolhylde i hele lejligheden! Ned over flere hylder, ned på sofaen, tæpper, puder og sidst men ikke mindst ned på gulvet. Der var bare bræk over det hele. Møgkat! Møgkat!! Møgkat!!! Og denne gang var der ingen tvivl om, hvem synderen var - hankatten tør nemlig ikke springe op på det øverste brædt! Som om det ikke var nok, så sad bæstet fandeme og slikkede den der bunke fra gulvet i sig. Svineri, helt ærligt. Katte KAN altså være nogle ulækre skabninger! (men vi elsker dem alligevel over alt!)
Nå, men det betød så en større rengøringsaktion, bla. måtte vaskemaskinen smides igang osv., så vi havde da i hvert fald tid nok til at pakke. Nu overvejer vi stærkt, om det måske også var hunkatten der lagde en gave på tæppet. Hvem ved - måske er hun ude i noget vinterdepression, midlifecrisis eller hvad ved jeg. I hvert fald skal vi kigge nøje efter hende, når vi kommer tilbage og hvis der er et eller andet, så må vi altså et smut til dyrlægen.

Nå, men vi kom da afsted. De første 100 kilometer tog 2 timer! Sådan er det at komme ud af Berlin og sådan er det med de ca. 3000 steder med vejarbejde. Men pyt, humøret var i top og solen bagte fra en herlig blå himmel.
Efter 3 timer fandt vi så vores "Haus am Meer" og vi blev ikke skuffede da. Det er perfekt til os. Vores værelse har virkelig havudsigt  - endda fra badeværelset. Ja, det oplever man da ikke just hver dag...
Vi smed vores sager ind og gik så straks til vandet - det tager ca. 1 minut og så står man på den skønneste strand. Efter en lille tur her, kørte vi til den nærmeste lidt større by for at få noget kaffe. Uha, man kan blive MEGET kaffetørstig af sådan en køretur ;-)
Vi gik lidt rundt i byen, fik en kaffe og herefter  kørte vi en tur her i området. Kæresten har været på ferie her i området engang lige inden hun startede i skolen, så der var mange iiiih og ååååh og kære gensyn.
Tilbage i den lille by her, gik vi ud at spise. Vi fik den lækreste fisk, mums! Jeg er ikke helt vild til fisk, men når man nu er ved havet, så plejer jeg da lige at prøve og det var ikke noget jeg fortrød! Jeg ville gerne have fotograferet de flotte tallerkner, men det turde jeg ikke ;-) Turist hin oder her...
Nu er vi tilbage på værelset - og der er heldigvis internet, så vi kan få tilsluttet vores lille skat her.
Nu er der afslapning på programmet og lad os så se hvordan natten bliver. Som jeg netop har lært, bor vi ved siden af noget de kalder Spøgelsesskoven! Mere om det senere.
Og nu til billederne:

Her en af udsigterne fra værelset. Idyllisk, hva?

"Vores" hus set fra bagsiden...

Strand i den ene retning...

Og i den anden...

Lidt forvaklet, men skøn aftenstemning...

Og her skal jeg hen nu med en lækker bog ;-) Fortsat god aften til alle...