fredag den 21. maj 2010

Om bryllupsgaver, talenter og frøer...

Jeg har haft fri idag og ser frem til kommende 4 dage mere. Det er en meget skøn udsigt! Jeg er (igen igen) SÅ træt af skolen, tilstandene der er simpelthen grumme og just til at flygte fra. Jeg ville ønske at jeg havde mod til at sige op, bare sådan lige. Bum. Men det har jeg vist ikke lige, så derfor bliver jeg ved med at jamre over det - tut mir leid.
Men hvis man ser bort fra kollegerne og alt det der ligger på tværs, så findes der da også et par lyse øjeblikke og situationer man kan glæde sig over.

  • Igår fik jeg/vi en bryllupsgave af mine børns forældre. Forsinket, men fra hjertet sagde de. Der var en ualmindelig flot buket blomster plus en eller anden keramikting. Og så et kort med nogle meget søde ord. Det blev jeg faktisk rigtig glad for.
  • Iaftes var der skolekoncert. Det var en kæmpeblanding af kor, orkester, rockband, solister på cello og klaver osv. Der var både Carmina Burana, Bach og Queen. Ja, der var noget for enhver smag skal jeg lige love for. Noget at det var meget imponerende og noget af det skulle vist aldrig være sluppet ud af prøverummet! Men så var der jo også lige hende her pigen fra 7. klasse, der turde stå helt alene på scenen og synge. Blot musiklæreren spillede klaver for hende. Hun sang den her. Jeg kendte ikke sangen, men det var en underskøn oplevelse. Hun havde en dejlig stemme og da hun var færdig var publikummet også lige ved at gå amok. Da hun gik af scenen styrtede alle veninderne hen til hende for at gratulere. Det var så flot syns jeg. De omfavnede hende, flere af dem græd og hun fik blomster osv. Selv var hun helt overvældet og ja, vi sad vist også med en lille tåre i øjenkrogen :-)
  • Ja og så er der jo også mine egne små møgunger. Heldigvis er det en fryd at arbejde sammen med dem. Ellers ville det hele sgu da nærme sig en tragedie. De har på en eller anden måde sådan lidt en følelse for, hvornår man trænger til lidt opmuntring eller et godt grin og det fik jeg da forleden. Hør selv:
Dreng: Jeg har en vits. Kunne du tænke dig at høre den?
Mig: Ja, det vil jeg da meget gerne.
Dreng: Hvad er det der er rødt og sidder i mosen?
Mig: Hmmmmm, det ved jeg godt nok ikke lige da...
Dreng: En solbrændt frø!

God weekend!
(Og pas på med solen. Jaja, jeg er blot misundelig, fordi den ikke er her)

6 kommentarer:

Prophecy sagde ...

Bare solen er indeni (Total kliché aber wahr?).
Du, det billeder/tegning/maleri du har som header, har du lavet det? Det er fedt!

KirstenK sagde ...

Solbrændt frø, ha ha...ikke fordi det har noget med dine andre kvaler at gøre, men den anden dag så jeg en solbrændt høne, eller den var nærmere solskoldet...altså en høne der havde tabt rigtig mange fjer og havde store bare pletter, den var så blevet solskoldet på de bare pletter...blev sgu nødt til at sige til manden, at jeg synets det var noget værre dyrplageri... Forstår godt du ikke lige har modet til at sige op sådan lige her og nu, for det er jo bedst at have noget andet i baghånden, hvis man vil sige op... Men brok endelig, så får du da i det mindste sat ord på!

Inge sagde ...

Dine børns forældre..?? jeg måtte lige tænke mig godt om, og ha' lidt hjælp :-) fra en ven.. før det gik op for mig, at det er dine skønne elever der har beriget jer.
Her i Sverige har det regnet skomagerdrenge det meste af efermiddagen, det er ikke os der har taget solen i dag..:-))
Ha' en dejlig pinse

Mig sagde ...

Ja,., de unger kan være skønne !!!

Vi nappede noget sol i går eftermiddags, men i dag er den ikke her at finde. Men det er lummert, meget lummert !

Ang, Job så tror jeg desværre at det er vigtigt at man har et nyt job i hånden, før man giver slip med den anden...

Håber du får nogle dejlige fridage og at solen finder din vej forbi.

Hyggehygge
Marianne

Zette sagde ...

Jeg syned da godt nok, jeg læser mere positivt end negativt, Berliner - og det er da godt.
Den sang er da ikke helt let, så det er godt klaret af hende pigen. Point der.

Den med frøen minder mig om en vits fra min barnedom:
Hvad er det, der er brunt, rynket og farer hen over vandet med 100 km i timen?

??

Det er da en sveske med påhængsmotor!

God weekend!

Berliner brosten sagde ...

@Prophecy
Jo, lidt kliché er det jo, men den er jo go nok faktisk.
Nej, det "maleri" er desværre ikke egen produktion. Det gad jeg ellers godt. Det er graffiti fra et sted her i kvarteret...Jeg forelskede mig i det første gang jeg så det.

@KirstenK
Nej, det er jo lige der at hunden ligger begravet. Jeg tør sgu heller ikke sige op før jeg har fundet et ordentligt alternativ. Problemet er bare, at det vist ikke bliver så nemt. Så jeg takker for tilbud om at klage videre...

@Inge
Nåja, "mine børn", det kan selvfølgelig godt lige lyde lidt vildt...især hvis der er 10 af dem :-) Huha, godt der ikke er det da!

@Jule
Vi har da haft lidt sol her nu, men vi mangler stadig. Vi er slet ikke mætte endnu!

@Zette
En svedske med påhængsmotor, haha. Du med dine svedsker :-)
Jo positivt er der da og det er jo ligesom det, der skal lægges fokus på. Ellers bliver jeg da skruk!