søndag den 5. september 2010

Kat i skabet...

Idag vågnede vi op til en rigtig skøn solrig søndag. Så vi besluttede os for at hoppe i bilen og besøge Lars. Lars er en los og bor i en dyrepark ca. 60 kilometer fra Berlin. Kæresten er "madmor" og betaler  et vist beløb om måneden, så ham og hans familie kan blive mætte. Den der dyrepark er privat finanseret, så de lever af folk, der besøger parken og folk, der betaler mad.
Jeg var ret vild med at komme derhen, fordi jeg så gerne vil have afprøvet mit teleobjektiv. Sidst vi var der, lå hele familien smukt anrettet på taget af deres hytte, ganske tæt på hegnet, men nej, så meget held  havde vi ikke i dag. De lå i en klump og sov sov sov! Og desværre ikke særligt tæt på hegnet, så tele frem og tilbage, det hjalp ikke meget. Desværre.


Søde er de jo, men gad altså godt have haft dem noget tættere på!
I det mindste viste bjørnen sig da så heldigvis. 


Til hjemvejen valgte vi små landeveje og her og der kan man både se, mærke og lugte/dufte, at efteråret er over os. 


Vi holdt pause i Glashütte. Det er sådan en lille museumslandsby med forskellige værksteder og butikker bla. filt, keramik, glas, sæbe osv. 


Der var også en lille butik med friske æg og vildsvinespegepølse! Okay, ikke lige min smag, men der var en masse begejstrede mennesker derinde...og vi fik et superlækkert friskbagt solsikkebrød med hjem, mhm!
Vi var også inde i en lille biks med håndlavede og håndfarvede tørklæder. Kæresten fik sig et dejligt blødt et af slagsen og var helt lykkelig. Jeg glemte helt at kigge på varene, for midt i butikken stod det her skab med bla. sokker og tørklæder. Og midt i det hele lå denne lille herlige skabning og sov. Den ikke så meget som drejede et øre, da jeg fotograferede den. Ja og så var jeg lykkelig. Mere skal der nogen gange ikke til. 


4 kommentarer:

Inge sagde ...

Jeres søndag lyder som en skøn søndag, dejligt, lad der endelig komme flere af dem, ikke..??
Og dyrebilleder bliver jeg aldrig træt af at se på, jeg er vild med dyreparker og Zoo's, skønt billede af den sovende sorte skønhed.

tankehal sagde ...

kender godt de der trætte Lars mænd..kunne godt have fortalt jer at de var trætte :-) lyder som en dejlig tur

Annette's space sagde ...

Ved du hvad....når man lige klikker billedet af de store misser op i stor størrelse kan man sagtens se dem og det er et rigtigt godt billede:-))
Skønt initiativ din kæreste har taget, sådan at være madmor.

Og så er der vist kun at sige at katte, ihvertfald dem af almindelig husrace, og skabe hører uløseligt sammen...Alle dem jeg har været ejet af har eeeelsket at sove i skabe. Ovenpå tøj. Eller håndklæder....hehe...

Ha en dejlig uge :-))

Berliner brosten sagde ...

@Inge
Uha jo, lad os få flere af dem. Vi krydser fingre for et gyldent efterår!
Jeg elsker også dyrebilleder! :-)

@tankehal
Måske vi skulle have haft en kop kaffe med? Så kunne vi have viftet lidt frem og tilbage med den, måske han så var kommet hen til hegnet ;-)

@Annette
Bare vent, jeg skal nok få de store misser foran linsen, tættere på mener jeg. Jeg giver ikke op pga. en fiskao. Tøj og håndklæder kender jeg, men vores sover underligt nok ikke i skabe, men det gør nu heller ikke noget...