mandag den 20. september 2010

Musikalsk mandag #7

For det første vil jeg lige sige undskyld: Blogger har et eller andet større problem idag og jeg kan ikke kommentere hos de fleste af jer. Ved ca. 2 lykkedes det og så gik det da helt i sort. Altså jeg tror da at det er Bloggers problem - ellers ved jeg ikke helt. Har i også problemer?

Nå, men det var musikken vi kom fra.
Idag skal vi prøve noget nyt igen, juhu :-) Det er ikke just den slags musik jeg hører allermest, faktisk slet ikke, men der findes dog lige et par numre med manden her som jeg kan høre igen og igen.
Det er bla. rigtig god bilmusik.

Paul Kalkbrenner, født 1977 i Leipzig - nu bosiddende i Berlin (Friedrichshain, wie ich!!!) er en DJ og musiker, der laver house og elektronisk musik. Han er uddannet trompetspiller og startede sin livekarriere 1994. Nu er han kendt over hele verden og fylder kæmpe koncertsale.
2008 udkom filmen "Berlin calling". Han komponerede soundtracket og spillede oveni købet hovedrollen.

Den førte sang jeg præsenterer hedder "Sky and sand".
Med det nummer lærte jeg ham at kende og det er et skønt nummer, men mit yndlingsnummer er nummer to, der hedder "Aaron". Der bliver ikke sunget i det nummer og egentlig er det vel næsten kedeligt på en måde, men der er alligevel et eller andet over det. Det er nærmest meditativt og midlerne han har brugt er så enkle, men musikken ryger alligevel lige ind i systemet. I hvert fald i mit.

Hør selv:



4 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

Wow endu en ny kunstner som er fantastisk og som jeg ikke kendte. Har lige vasket gulv imens jeg hørte begge sange. Ryger også lige ind her. De her musikalske mandage er altså en fed ide. Kunne ikke forestille mig et liv uden musik. KNUS♥

Prophecy sagde ...

Hm, er ikke den bedste til elektronisk musik, men Aron går - det er som du skriver, nærmest mediativt. Kan forestille mig, det kan bruges godt til løb...(Ikke at det sker for tiden)
Elsker MM (musik mandag)

KirstenK sagde ...

Tak for tippet til Paul Kalkbrenner som jeg ikke kendte i forvejen. Jeg kan rigtig godt lide elektronisk musik, det går som du selv siger det lige i systemet! Altid dejligt at få kendska til nye kunstnere!

Berliner brosten sagde ...

@Tina
Jamen, der kan jeg godt lige følge dig. Det er helt klart musik til at gøre rent med :-)
Og nejtak til et liv uden musik. Det duer slet ikke.

@Prophecy
Ja, Aaron er genial, simpelthen. Og nej, jeg løber sgu heller ikke og ich liebe auch MM :-)

@KirstenK
Jamen, så var det da lige noget til din smag. Også dejligt at træffe den :-)