onsdag den 22. september 2010

X-Factor feber

Ja, der kommer ikke meget mere end musikindlæg fra mig i øjeblikket, men sådan er det...kan ikke ændre ret meget på det sådan lige nu. Det bliver nok bedre snart.

Det er ikke så forfærdelig lang tid siden, der læste jeg meget om x-factor rundt omkring i blogland. Altså det var sådan noget med - "juhu, iaften kommer der x-factor!" Og fredag aften eller hvornår det nu kom var bare ryddet fri for alle aftaler. Mange havde blot en aftale med tv'et og den bløde sofa. Jeg så det jo ikke, fulgte det blot lidt i nyhederne, men fattede altså minus af det der koncept med de 3 dommere.

Nå, men for at gøre en lang historie kort: X Factor er kommet til Tyskland og i går aftes så vi det første liveshow. Spørg mig ikke lige, hvorfor det kommer på en åndssvag tirsdag og ikke i weekenden, men pyt nu med det.
Tyskland er ellers virkelig overskyllet af talentshows, okay talent og talent...:-) Det er ikke noget jeg går vildt meget op i. Der er alt for meget reklame i det og ofte handler det mere om de skrækkelige skæbner, om skandaler og bla. bla. bla. og mindre om det egentlige talent og sangen.
Meeeen, jeg er jo meget interesseret i musik og er meget fascineret af mennesker, der TØR stå frem på en scene og synge og vise deres talent.
Og jeg må sige at der er niveau i det her program og dommerne har virkelig forstand på musik og det handler ikke om at jorde kandidaterne og svine dem til som det gør i andre af den slags programmer.
Jeg kan afsløre (what a surprise!!!) at jeg allerede er total bidt af det hersens x-factor og jeg har også allerede en favorit :-)
Han er den yngste kandidat (18), men han har en stemme der giver gåsehud og hvad har vi og så er han dælme da noget så charmerende, ik? Jeg ved i hvert fald godt, hvad jeg skal bruge de kommende tirsdage til :-)
Jeg ved også godt at smag er en subjektiv ting, men lyt da lige alligevel en gang:


8 kommentarer:

Prophecy sagde ...

Indrømmet, han er cute og text/sang er fin....men han rammer altså forkert lige tilpas mange gange til min smag :o(
Er stået helt af talenshows'ene - for mange for tit, men vil meget gerne se highligts fra dine tirsdag aftener :o) (så kan jeg jo være den sure dommer)

Berliner brosten sagde ...

Kendte faktisk ikke originalen (pinligt), men jeg syns selvfølgelig bedre om hans version og måske hørte jeg derfor heller ikke fejlene - blot den der smutter ved 2:10 :-) Den kunne ikke overhøres!
Men du skal være hjertelig velkommen til at være den sure dommer!
I næste uge synger han Damien Rice - glæder mig allerede! (og føler mig lidt som en fucking teenager ;-)

Mig sagde ...

Hihihi... Må indrømme at jeg,,, åbenbart har fået nok af den slags tv shows..... Gider faktisk ikke rigtig se tv mere...

Ikke engang Vild med dans, kan fange min interesse ???

Underligt, for det har jeg været ret vild med....

Mennnn jeg ser stadig CSI miami og New York.... hihihi

Hyggehyggge
Marianne

KirstenK sagde ...

Jamen han er da vældig nuttet, men jeg synes måske han mangler lidt øvelse gør mester...men han er jo også "amatør" Nu kender jeg kun til de danske talentshows, og de er godt nok ikke værd at se på...Dommerne er direkte sell-outs og kunstnerne har ikke talent for fem flade ører!

Tina Liel sagde ...

Se sådan kan det gå. Jeg så det meste af første sæson af den danske X Factor og det var ok men nogen af dommerne var ikke lige min kop the. Er helt enig med dig omkring Marlon. Han er jo ikke professionel så det er da ok at han fejler for der er jo mange programmer endnu hvor der er meget der kan lærer. Men han er nu en potentiel vinder mener jeg. He he det er så også lige vores tos musiksmag!!!! Må lige chekke originalen. KNUS

Tina Liel sagde ...

Har lige hørt originalen og for mig er det X Factor når en fyr som ham formår at gøre sangen mange gange bedre end originalen. WOW til hans version......

Berliner brosten sagde ...

@Jule
Jamen jeg er nu egentlig heller ikke så vild med det der shit, men det her fangede mig alligevel. En pendant til vild med dans har vi også her, men der får jeg sgu hurtigt yappet væk :-)
CSI er okay engang imellem, men har du set en, har du set alle, men sådan er det nok med de der serier.

@KirstenK
Okay,jeg vidste ikke at det er så slemt i de danske shows. Altså det er også muligt at jeg ændrer mening - måske viser det sog på et senere tidspunkt, at dommerne her også er nogle fjolser. We'll see, men så længe det er som nu hænger jeg på...

@Tina
Godt så! :-)
Ja, det syns jeg jo også - det er da fantastisk, hvad han fik gjort ud af den sang - dvs. hvordan han fik gjort den bedre. Jeg glæder mig i hvert fald til at følge ham. Skal nok holde dig underrettet :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Meget dejligt nummer og en fed stemme...som han forstår at bruge...dejligt med den anelse af hæshed, der dog er....så spændende at jeres X-factor ikke har alt det med at jorde nogen og udstille dem som fjolser...det kan man godt undvære...af respekt for dem som tør stille sig op til en bedømmelse...de behøver ikke blive udstillet for al verden på youtube....ja det er den kedelige side af den danske version....og desværre er det sådan...men dejligt at høre at det er anderledes hos Jer...