mandag den 18. oktober 2010

Musikalsk mandag #10

Søde venner - som tiden dog går!

Bandet i skal høre idag, lærte jeg at kende over radioen. Det er ved at være lang tid siden efterhånden, men det er jo altid dejligt lige at få frisket op.
I et par uger spillede de den her sang regelmæssigt og den er sgu så sjov og skør, at jeg forelskede mig direkte, bum. 
Da jeg kom til at høre nærmere, viste sig så, at bandet også kan meget andet og netop det gør dem også så spændende. Længere nede sætter jeg lige et par links ind til et par andre fine sange.
Sangeren har en stemme man sådan heller ikke lige glemmer. Nummeret vi skal høre er dog virkelig mere sådan en fun-sang og selve omkvædet minder en smule om sådan noget fællessang på torvet, men den udstråler godt humør og livsglæde - me like!
Og så må jeg jo lige tilstå, at jeg har en total svaghed for ukulele! Jeg ved heller ikke, hvor det kommer fra, men det har jeg bare.

Bandet hedder Noah and the whale. De kommer fra London og startede ud i 2006 med 5 medlemmer, hvoraf den ene var en kvinde som man også kan høre i omkvædet. Senere forlod hun bandet for at dyrke sin solokarriere og heldigvis for det altså - gosh, hun er cool! Mere om hende en af de kommenden mandage :-)
Sangen hedder 5 years time og den udkom allerede 2007, men blev aldrig nogen stor succes. Bandet blev dog populært, fordi de spillede meget rundt omkring  på forskellige musikfestivals. Siden skiftede de pladeselskab og 2008 genudgav de netop den sang og der strøg den så ind på hitlisterne. Indtil videre har de udgivet 2 plader.

God fornøjelse.


Her et par andre forslag: My broken heart og Give a little love

2 kommentarer:

Annette's space sagde ...

Wuuhuuu....Denne har du sgisme valgt en sang og et band jeg kendte i forvejen :-))
Det er total laidback glæde at lytte til dem og en velvalgt sang til at introducere dem med.
Me Like :-))

KirstenK sagde ...

Ja, jeg kendte dem også en lille smule i forvejen, gennem min yngste datter. Synes det er fedt at de kan mange forskellige ting og ikke har låst sig fuldstændig fast på en genre...Broken heart rigtig skøn, synes jeg!
Glæder mig altid til mandag og Gittes musikalske mandag!