fredag den 30. januar 2009

Om lotto vanvid...Gi' et tip!

Den tyske lotto jackpot er ikke blevet knækket i...ja, jeg ved ikke hvor mange uger. Normalt ligger den på en 3-5 millioner og det er da helt okay.
Det ville da lige dække de værste huller ;-)
Men nu er vi altså oppe på ca. 35 millioner -
35 millioner euro!!!
For dælen da, er det ikke bare sindsygt? Hvad skal et enkelt menneske da med så mange penge - udover at blive skør i skallen? Jeg håber virkelig at den bliver delt igennem mange...
Jeg skal gerne indrømme, at jeg også spiller lotto engang imellem.
Det har ikke noget med jackpotten at gøre, det er blot når jeg lige får lyst. Jeg har da også haft en 3'er et par gange, flot nok :-)
Men nu? Mein Gott, køerne foran de der lotto-kiosker rækker helt ud på vejen. Min favoritkiosk henne om hjørnet har ændret åbningstider blot pga. af lotto! Ham ejeren ofrer sin halve lørdag pga. spillesyge berlinere. Det er da for vildt.
Idag er der en kæmpeartikel i avisen om, at det faktisk er meget farligt det her og at folk kan få pustet forstanden helt væk fordi alle de der hormoner, dopamin og adrenalin, bare fiser rundt i systemet og det hele kan ende i noget afhængighed.
Jeg er absolut ikke en af dem der straks udvikler en mani eller noget, så jeg vil da sætte mine kryds imorgen engang og så bare håbe lidt. Det er da det mindste man kan gøre.
Kom endelig med et bud på et tal - jeres ynglingstal, en superkombination eller et tal i aldrig ville bruge...
Så vil jeg spille alltime-favorite-blog-lotto ;-)

Måske findes der også en eller anden derude, der kan spå?



4 kommentarer:

Zette sagde ...

4 skal være inkluderet - så meget kan jeg sige.
Jeg spiller faktisk fast lotto, altså i Dk, med smågevinster og den slags. Lotten trækkes hver måned over betalingsservice, gevinsterne går direkte ind på min konto, jeg aner ikke hvilke tal jeg har hver uge (får en mail hver uge om det, men læser den ikke), og jeg aner ikke, hvad der bliver trukket ud. Det er fint - og jeg ved det primært er tilsætning, men det er godt for statskassen.

35 mio euro gad jeg faktisk ikke vinde. 3 mio euro er også i overkanten, men 3 mio kr ville være helt igennem acceptabelt :-)

Andrea sagde ...

17 er det godt tal.

Andrea sagde ...

Der skulle nok have stået - et godt tal ;)

Berliner brosten sagde ...

@Zette
Nej, det er godt lige volds nok med de penge! Hvis potten ikke bliver knækket imorgen, så bliver den vist delt ved næste trækning. Så kan vanvidden da få en ende. Jackpotten har overlevet 11 gange. Det er lidt vildt...

@Husejer
Velkommen til her ;-)

Tak for jeres tips. De er noteret! ;-)