søndag den 14. juni 2009

Cykeltur #1

For et et stykke tid siden kom vi i tanke om, at det da kunne være noget så dejligt at komme ud og cykle engang imellem...Men min cykel var noget der lignede en kandidat til skrotpladsen, så vi begyndte at kigge lidt rundt i de forskellige butikker. Ved et sådant besøg opdagede vi så "foldecyklerne". Det var en total skøn butik med meget venlige sælgere, nogle rigtige cykelfreaks. Man kunne prøvekøre alle de cykler, man lige havde lyst til. Jeg har da aldrig hørt disse foldecykler før, men vi var straks fyr og flamme. Så vi hoppede på og købte to af dem her.

Idag kom så endelig dagen, hvor vi havde tid og hvor vejret var med på at få indviet de cykler.
Det er så smart bare lige at smide dem i bagagerummet og så køre ud i det blå. Man behøver såmænd heller ikke at køre særligt langt ud af byen, før man finder de skønneste landskaber med grønne marker, skove og søer.

Kig selv her:


Først ser den sådan her ud...og efter ca. 1 minut ser den så sådan her ud:


Genial opfindelse, aber wirklich!
Og så gik det bare over stok og sten. Her er det kæresten, der drøner igennem skoven. Sikke en fart - man kan knapt se hende... ;-)






Turen sluttede her:


med et stykke hjemmbagt rabarberkage, mhm...


En helt igennem dejlig tur og det skal i hvert fald snart gentages. Det er skønt lige at komme ud af det forrykte Berlin og snappe lidt frisk luft. Og Berlin er sgu forrykt. Jeg opdagede den her, da vi kom tilbage. Den hænger et stykke nede af vores gade. Fed p-plads ellers! (gid man kunne parkere bilen på den måde! ;-)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

De er bare TOPsmarte de der cykler. Jeg har tit set dem i små lystbådehavne, hvor sejlerne har dem ombord på bådene. 1-2-3 vupti så kan de lige cykle en tur. Håber i får rigtig meget glæde af dem. Det ser ud til at være en god start!

tankehal sagde ...

meget smart !! meget smart, glæder os altså stadig til at besøge jeres forrygte Berlin :-) ankomst d. 27 juli !!

KirstenK sagde ...

Jeg har godt se foldecyklerne før, men havde egentligt ikke meget "fidus" til dem, men de ser da ud til at være ok. rabarberkagen ser også god ud, og ja det kunne være rart at smide bilen i et træ, når man kører rundt og rundt og ikke kan finde en parkeringplads...

Zette sagde ...

Motion, hygge, natur, oplevelse, frisk luft og samvær. Der fandt I vist det hele på en gang. Godt!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

smarte cykler...kunne sikkert også falde for en sådan praktisk indretning...en foldecykel.....og fedt at de virker...uha da da...rabarberkage.....en skam man ikke lige kan tage et stykke fra billedet her på bloggen...men måske godt nok...ellers var der godt nok mange steder jeg liiige skulle prøvesmage....ja det må være dejligt at komme lidt ud, selvom Berlin er en spændende by...hyggeligt sted I har været...

Berliner brosten sagde ...

@Vita
Ja, de er faktisk lidt smarte og jeg tror nu nok at vi skal få glæde af dem. De skal da i hvert fald med på ferie. Så hvis du ser to grå lyn engang henne i juli, så er det os ;-)

@tankehal
Jamen, det kan jeg nu også godt forstå. Ber lin er på mange måder jo helt igennem genial. Hvad der desværre ikke er så genialt er, at vi går glip af hinanden. Vi rejser nemlig i modsat retning blot et par dage før. En skam, en skam!

@KirstenK
Ja, der er faktisk lidt fidus i det. Her i byen ser man faktisk mange, der kører med dem. De er jo også nemme lige at tage med i fx. s-toget...

@Zette
Du sagst es - genau so war und ist es!

@Anita
Uha ja, der har du ret - godt at man ikke kan prøvesmage rundt omkring på de forskellige sider. Så ville det da vist gå helt galt...Men det er jo også skøt at se dejlige billeder...

tankehal sagde ...

ja jeg havde godt lugtet hvor det bar hen ad :-)men mon ikke vi finder lidt andet at se :-)

Vibeke sagde ...

Kære Gitte
Hvor er de altså smarte, og sikke en skøn tur I var på, efter billederne at dømme, det var sørme godt, at du skulle ud og finde en ny cykel, ellers var I ikke "væltet" over disse smarte cykler, dejligt at I altid kan have dem med.
Knus
Vibeke

Marina sagde ...

Den slags cykler triller ofte rundt på min lille ø fordi sejlerne hiver dem frem når de skal ud og se på landjorden. Jeg håber også I får set en hel masse til det hele når I fremover folder jer ud.

Berliner brosten sagde ...

@Vibeke
Ja, det var faktisk noget af et held, at jeg måtte af med min gamle cykel. Glæder mig SÅ meget til sommerferien, hvor vi rigtig får tid til at bruge dem.

@Marina
Tak og ja, det håber jeg også og som jeg skrev ovenfor - jeg glæder mig til ferien og tid og godt vejr og og og ;-)