mandag den 28. marts 2011

Musikalsk mandag #20

Der er rimelige pauser imellem de musikalske indlæg, men det gør ikke noget...
Nu er det så lige at jeg har opdaget en sangerinde, der er sådan helt fantastisk. Skulle der være nogen der ikke kender hende i forvejen, så lyt lige engang.
Men formodentlig er det ikke noget nyt for jer, da i (endnu engang) bor tættere på.
Det drejer sig om den svenske sangerinde Lykke Li. Jeg opdagede hende ved et tilfælde. Der er nemlig plakateret med hende over det halve af byen, fordi hun spiller her engang i starten af april. Så skulle jeg da lige ind og høre hvad det er for noget og så var jeg ellers solgt. Jeg købte straks de 2 album hun har udgivet indtil videre. Koncerten i Berlin er desvæære totalt udsolgt og har været det længe.
Man kan mene om stemmen hvad mal vil, men musikken er tit så overraskende og der er masser af afveksling i det. Jeg syns forfærdeligt godt om det!

Her en akustisk version af I'm good, I'm gone fra det 1. albumYouth Novels


En af de gode fra det nye album Wounded Rhymes. Sangen hedder I know places.


Faktisk kunne jeg blive ved, for der er så mange gode og spændende sange, men det kan i jo selv kigge på, hvis det er noget...

Ps. Har jeg forresten fortalt at jeg skal til Leipzig imorgen og høre Tina Dickow? 
Jamen det skal jeg, yippie :)

3 kommentarer:

Prophecy sagde ...

Halløj, musik igen :o) Yai! Det er sgidda Robin der er med der i den første video, yes mam. We like Robin. troede ikke jeg kendte Lykke Li, men jo - kender den første sang.
Sig mig, jeg troede vi havde en aftale om, at det var kæresterne der gad Tina Dickow? Jeg har stadig ikke hørt hende live, vi sneede jo inde da hun spillede i Odense. Men så god tur da, til det der Leipzig ;o)

KirstenK sagde ...

Musikals mandag...yeah yeah, yeah...Lykke Li er vældig populær her og jeg synes faktisk ret godt om hende...

Berliner brosten sagde ...

@Prophecy
Ja, det er nemlig Robin. Jeg er (endnu) ikke blevet varm med hende, svs. med hendes musik. Men det kan da nå at ske endnu. Må dog indrømme at hun ser ret sej ud :) Lykke Li derimod er jackpot! Rent musikmæssigt set. Miss Dickow er begge dele - hun er fantastisk, sikke et talent og lækker oven i - hvad vil man mere. Du simpelthen bare MÅ ind og se/høre hende! Så kommer du sikkert til at give både mig og alle kæresterne ret :)

@KirstenK
Det skulle også undre mig, hvis hun ikk er polulær hos jer. Folk er helt vilde her og koncerterne er udsolgt, hvor man end kigger hen. Det er en flot karriere hun har lavet der, men det er også meget fortjent efter min mening da.